Faq

Zijn industriële lampen wel geschikt voor in huis?
Om oude fabriekslampen in huis te kunnen gebruiken dienen zij omgebouwd te worden. Dit wil zeggen dat o.a. de transformator, de condensator en de grote E40 fitting worden verwijderd en er nieuwe bedrading en een E27 fitting wordt terug geplaatst. Op deze manier kun je elke normale (spaar-)lamp gebruiken in een oude fabriekslamp. Alle lampen bij Brût Amsterdam zijn omgebouwd vóór verkoop.

Hoe hang ik zo’n zware lamp aan mijn plafond?
Een industriële lamp lijkt erg zwaar maar dit valt in de praktijk erg mee. De zwaarste onderdelen (transformator) zijn bij het ombouwen verwijderd. Zelfs als je een plafond van gipsplaten hebt kun je ze er aan hangen. Gebruik hiervoor “hollewandpluggen”. Deze zijn verkrijgbaar bij elke bouwmarkt en speciaal gemaakt om gewicht aan gipsplafonds te hangen. Zie hier hoe het werkt.

Kan ik ook spullen huren?
Het is mogelijk om producten van Brût Amsterdam te gebruiken voor bijvoorbeeld een fotoshoot. Zie voor meer informatie de pagina Verhuur en Projecten.

Kan ik ook langs komen?
Ja! Brût Amsterdam heeft een showroom op de Witte de Withstraat 126 in Amsterdam. We zijn standaard geopend op zaterdag van 11 tot 17 uur en daar buiten op afspraak. Onze andere winkel, Gekaapt, is 6 dagen per week open. Kijk op www.gekaapt.nu voor meer informatie.

Wat kost verzenden of bezorgen?
Afhankelijk van de bestelling (aantal producten, gewicht, afmetingen) wordt automatisch berekend wat de verzendkosten zijn. Deze variëren van € 6,95 voor bijvoorbeeld 1 lamp tot € 140 voor een zeer zwaar en groot item.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Bezorging duurt, afhankelijk van het product, tussen de 2 en 6 werkdagen. Bij de bestelling wordt aangegeven wat de verzendwijze zal zijn. Bij bezorging via onze pakketdienst wordt contact opgenomen over de geplande bezorgdatum.

Wat als ik niet thuis ben?
Bij levering via PostNL zal de bestelling automatisch de volgende dag nogmaals worden aangeboden. Als u wederom niet thuis bent kunt u uw bestelling afhalen bij het dichtst bijzijnde PostNL servicepunt. Bij levering via de pakketdienst dient u op de afgesproken dag thuis te zijn. Als u niet thuis bent zal uw bestelling mee terug worden genomen naar Amsterdam. Opnieuw verzenden komt dan voor uw rekening.

Waarom staat er geen BTW op mijn factuur?
Wij maken gebruik van de margeregeling op BTW. Dit is een speciale regeling voor de verkoop van gebruikte goederen. Hierdoor zijn de facturen niet voorzien van een (eventueel terug te vorderen) BTW percentage. Lees meer over de margeregeling op de website van de Belastingdienst.